Otrokovice - Oficiální stránky města

NABÍDKOU SLUŽEB

Cesta: Titulní stránka

Po stopách pasekářů

V okolí Zlína se to hemží samými Pasekami – pasekářskými osadami, pojeďme si je jedno odpoledne na kole prohlídnout.

Na tento výlet je možné se vydat jak s kolem trekingovým, tak i s kolem horským. Východiskem nám bude Zlín. Vyjedeme známým způsobem kolem Valašské koliby a lesem "Stezkou zdraví". Po vrstevnici obkroužíme Tlustou horu a dostaneme se do zlínské čtvrti Pod majákem. Na turistické mapě je starší název Dolní paseky. Po asfaltové silnici překřížíme silnici vedoucí ze Zlína do Březnice a vydáme se směrem k filmovým ateliérům. Po pravé straně míjíme zajímavý Lesní hřbitov. Za hřbitovem odbočíme vpravo do čtvrti Fabiánka a po lesní cestě sjedeme do Březnice. V Březnici odbočíme vlevo a v zápětí na křižovatce se zrcadlem opět vpravo. Táhlý kopec vede kolem kravína až na Kříby s památníkem partyzánů. Na těchto kopcích je rozeseto více osad a dohromady se jim říká Horní paseky. Až vyjedeme na hřeben, cesta se stáčí doleva a my můžeme obhlédnout Březnici z ptačího pohledu. Zanedlouho vjíždíme do lesa. Lesní asfaltka kříží cestu z Kudlova do Březůvek v místě zvaném Nové paseky kousek nad hospodou Pindula. Znovu vjíždíme do lesa, chvíli sledujeme žlutou turistickou značku, ale ta po kilometru odbočuje doleva. Sledujeme okraj lesa nad obcí Láze, cesta se tady kroutí v mnoha zatáčkách. Jakmile přejedeme mostek, zatočíme doleva a kolem hájenky sjíždíme do Želechovických pasek. V Obůrkách se napojíme na širokou asfaltovou cestu a sjedeme až do Želechovic. U hospody "Na rožku" odbočíme vlevo a na další křižovatce opět vlevo. Po polňačce opět stoupáme až na hřebínek a projedeme nad Boněckými pasekami přes vrchol Lysá (387 m) do Jaroslavic. Na hlavní křižovatce odbočíme ostře vlevo a další cestou vpravo. Po pravé ruce míjíme drůbežárnu. Opět nás čeká kopec do dalších pasek, tentokrát jsou to rozptýlené Jaroslavické paseky. Dojedeme opět na cestu vedoucí z Kudlova do Březůvek. I odtud je skvělý výhled. Směrem na Březůvky bychom sjeli do Filíkových pasek, ale my odbočíme vpravo. Po hlavní cestě projedeme dlouhou rovinku ke Kudlovu. Cesta zatáčí vlevo do Kudlova, ale my pojedeme rovně na tzv. Baťovu dálnici, po které dojedeme až do Zlína na Lesní čtvrť. Máme v nohách asi 25 kilometrů. Kdo chce, může ještě na druhou stranu Zlína vyjet přes Zlínské paseky ke kolibě Kocandě a od ní po zadním příjezdu na Jižní svahy sjet k Fryštáckému potoku. Dále v Lázních Kostelec se napojit na modře značený Malý zlínský okruh a přes Vršek (358,3 m) projet do Štákových pasek a odtud opět do Zlína. Celý okruh si tak prodlouží přibližně o 11 kilometrů.

Celková délka okruhu je 25 respektive 36 km.

Zveřejnil: Bc. Martin Maňásek
Vytvořeno / změněno: 8.1.2015 / 8.1.2015

Líbí se?

58% |  42%

Obslužné odkazy

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Turistika

Zobrazit vyhledávací formulář »

Nejbližší akce

31. týden31123456

Další akce

Anketa

Těšíte se na letošní ročník Otrokovických letních slavností?

Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz

Celkem hlasovalo: 625

Noviny

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.