Otrokovice - Oficiální stránky města

NABÍDKOU SLUŽEB

Cesta: Titulní stránka

Lukovským polesím

Tento náročný okruh mohou absolvovat jen zdatní cyklisté na horských kolech. Na trase je mnoho kopců s velkým převýšením.

Začneme ve Zlíně na vlakovém nádraží. Projedeme směrem na Jižní svahy kolem benzinky Aral a pod Jižňáky odbočíme vlevo a po rovince dojedeme na Zlínské paseky. Před prodejnou nábytku Quercus odbočíme doleva a první prudké stoupání nás rozehřeje. Na Ostré horce se dáme doprava a vjedeme na lesní cestu. Po chvíli se les rozestoupí na malé mýtince s krátkou panelovou cestou, ta navazuje na lesní asfaltku. Tu po kilometru kříží žlutá turistická značka. Na křižovatce se dáme rovně po lesní pěšině a vyjedeme kousek nad Vylantou z lesa. Po zpevněné jezeďácké cestě dojedeme zadem do Žabárny. Tady se napojíme na hlavní cestu z Fryštáku na Holešov, ale po sto metrech na nejvyšším bodě Žabárny odbočíme vpravo na polní spojovačku na Hadovnu. Na Hadovně se opět ponoříme do lesa a vychutnáme si táhlé asi tříkilometrové stoupání k sedlu U Dubu mezi vrcholy Ondřejovska a Hrubé Malíkové. Stejně dlouhý je i sjezd. Pozor, na spodním konci je závora, která může být zavřená, tak to moc nerozjíždíme, abychom se o ni nepřerazili. Jsme v Ráztoce u koliby, kde máme možnost občerstvení. Pokračujeme dále směrem k myslivecké chatě Grůň, ale až k ní nedojedeme. V okamžiku, kdy se mění asfaltka ve zpevněnou cestu, odbočíme po žluté značce doprava a začneme opět stoupat do masivu Ondřejovsko. Žlutá značka občas mění směr a vede pěšinami v lese, ale my jedeme stále po asfaltové silnici. Projedeme kolem křižovatku U Obrázku, po naučné stezce sjíždíme po krásné nové asfaltce do Lukova. V Lukově se napojíme na červenou turistickou značku, která od hlavní křižovatky vede chvíli po silnici, ale poté odbočuje vpravo do polí. Podél lesa na vyvýšenině s krásnými rozhledy do okolí projedeme na horní konec obce Štípa, kde začíná zelená značka. Ta nás kolem letiště dovede až k zajímavé stavbě – štípskému Větřáku. Po zelené dojedeme až do zlínské čtvrti Příluky.

Celková délka trasy je asi 38 km.

Zveřejnil: Bc. Martin Maňásek
Vytvořeno / změněno: 8.1.2015 / 8.1.2015

Líbí se?

57% |  43%

Obslužné odkazy

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Turistika

Zobrazit vyhledávací formulář »

Nejbližší akce

52. týden303112345

Další akce

Anketa

Těšíte se na letošní ročník Otrokovických letních slavností?

Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz

Celkem hlasovalo: 633

Noviny

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.