Otrokovice - Oficiální stránky města

NABÍDKOU SLUŽEB

Cesta: Titulní stránka

Netradičně na Tesák

Rád bych Vás pozval na cyklistický výlet, který možná mnoho turistů a cyklistů již zná, ale který jistě stojí za připomenutí.

Na tento výlet je možné se vydat jak s kolem trekingovým, tak i s kolem horským. A protože naše výchozí stanice – město Bystřice pod Hostýnem leží v podhůří Hostýnských vrchů, je třeba počítat s překonáváním nějakých těch kopců a kopečků. Náš výlet začneme v Zahájeném u železničního mostu přes silnici směrem na Chvalčov. Proti proudu řeky Bystřičky přijedeme až ke garážím u bývalého chvalčovského JZD, kde odbočíme doleva, projedeme kolem nové pily. Po rozbité asfaltové cestě mezi poli přijedeme k loukovské vojenské posádce. Kaštanovou alejí projedeme kolem hájenky loukovského polesí a po asfaltové lesní cestě začínáme stoupat směrem k masívu Javorníka. Na chvíli se k nám připojí zelená turistická značka, ale my se stále držíme lesní cesty, která nás přivede až na rozcestí „U Kamenného domku". Tady si ze tří cest vybereme tu, která míří vlevo dolů z kopce a přijedeme po ní až na lesní palouk zakončený silničním zátarasem. Po jeho překonání hned po vjezdu do lesa odbočíme doprava na lesní cestu a asi po 30 až 50 metrech uvidíme zřetelně se rýsující násep bývalé železniční tratě. Po náspu se vydáme do lesa a tato cesta nás zavede až do Rajnochovic k hostinci "Ve Dvoře". Násep je zpočátku rozbitý, ale jeho povrch se postupně zlepšuje a druhá polovina cesty je již velmi pěkná.
Po občerstvení v hostinci se vydáme doprava kolem malého rybníčku do údolí Rosošné. Krásná asfaltová cesta nás zavede ke kamenné chatě u bývalých milířů. Tady odbočíme do lesa, abychom kolem pramene Fons Theodori završili svůj výlet příjezdem na Tesák. Cesta z Tesáku do Bystřice se dá absolvovat několika způsoby, z nichž nejrychlejší je ta po státní silnici a nejkrásnější je po turistických značkách přes Smrdutou a Janče. Průměrně zdatnému cyklistovi by cesta i s občerstvením v Rajnochovicích neměla trvat déle než pět hodin.

Celková délka okruhu je 35 km.

Zveřejnil: Bc. Martin Maňásek
Vytvořeno / změněno: 8.1.2015 / 8.1.2015

Líbí se?

58% |  42%

Obslužné odkazy

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Turistika

Zobrazit vyhledávací formulář »

Nejbližší akce

14. týden1234567

Další akce

Anketa

Těšíte se na letošní ročník Otrokovických letních slavností?

Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz

Celkem hlasovalo: 636

Noviny

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.