Cesta: Titulní stránka
Výroční zpráva hodnotí rok 2021, který
byl díky pandemii covid-19 opět specifický. Cílem úřadu bylo zajistit svůj chod
tak, aby občané nepocítili žádné výrazné změny oproti normální situaci, což se
dle zprávy a provedeného srovnání povedlo.
V době
pandemie měli lidé zvýšený zájem o elektronické služby. „S e-objednávkami pracujeme již několik let, ale v době pandemie
se tato možnost ukázala jako klíčová. Také díky tomuto systému se lidé na
chodbách neshromažďovali, netvořili se fronty a rizika spojená
s onemocněním se minimalizovala. Stejně tak oblíbené je i informování
občanů o možnosti vyzvednutí vystaveného osobního dokladu prostřednictvím SMS
zprávy,“ uvedla Radana Zenáhlíková, tajemnice Městského úřadu Otrokovice.
Úředníci vyjížděli i k lidem domů díky službě Pojízdný úřad. Městský úřad
Otrokovice opět obstál v soutěži „Přívětivý úřad“ vyhlašované
Ministerstvem vnitra, ve které se umístil na druhém místě ve Zlínském
kraji. Podílel se také na „Benchmarkingové iniciativě 2005“, což je
dobrovolné, neformální sdružení obcí s rozšířenou působností, které na základě
vlastních zkušeností a dobré praxe zjišťuje a vyhodnocuje kvalitu
fungování a poskytování služeb úřadů s cílem zvyšování jejich výkonnosti i samotné kvality. Novinkou
loňského roku byl také projekt „Pohni městem“, díky kterému mohou lidé
participovat na rozpočtu města s návrhem vlastních investic k realizaci.
Podrobně
popsané jednotlivé aktivity, statistiky, tabulky i grafy jsou uvedeny ve
výroční zprávě, která v letošním roce čítá 170 stran. „Za zmínku stojí skutečnost, že v rámci výkonu státní správy bylo na
úřadě v minulém roce vydáno 6219 rozhodnutí, což je i přes pandemii téměř
shodný počet jako v roce 2019. Proti nimž bylo podáno 24 odvolání. Odvolací
orgán pouze v 6 případech napadené rozhodnutí změnil nebo zrušil. Toto
číslo ukazuje na vysokou úroveň kvalitně vykonávané státní správy,
což mimo jiné potvrdily i kontroly nadřízených orgánů, kdy žádná z
těchto kontrol neshledala zásadní pochybení nebo porušení zákona,“
zdůraznila tajemníce s tím, že na kvalitní práci mají svůj podíl všichni
zaměstnanci úřadu. „Být přívětivým
úřadem, kde se klienti cítí dobře je naším trvalým cílem. Není to však
samozřejmé. V posledních letech jsme přistoupili k celé řadě
opatření, které vedou ke zvyšování kvality poskytovaných služeb. Velký podíl na
spokojenosti občanů s fungováním úřadu mají samotní pracovníci. Zejména
s nimi lidé přichází do osobního kontaktu a díky jejich pracovitosti a
vstřícnosti z úřadu odchází spokojení. Nastavit pravidla je důležité, ale
brát je automaticky a s úsměvem je zásadní. Všem zaměstnancům, kteří se
takto podílí na budování dobrého jména otrokovického úřadu, tak patří velké
poděkování,“ uzavřela tajemnice Radana Zenáhlíková
Další informace:
tisková mluvčí města Otrokovice
+420 723 606 758, +420 577 680 449
Zobrazit vyhledávací formulář »
Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz
Celkem hlasovalo: 1151