Cesta: Titulní stránka
Spolek AutoMat titulem
Cykloměsto oceňuje města, která
se starají o cyklistickou a chodeckou infrastrukturu. Využívá
přitom data z kampaně Do práce na kole. V Otrokovicích se květnové výzvy Do práce na kole rok
co rok účastní stále větší počet obyvatel, kteří dosahují skvělých výsledků. Letos
například samotný jednotlivec dokázal na kole ujet úctyhodných 4 028
kilometrů. Jiný pak zdolal 546 kilometrů po vlastních nohou. K tomu 41
týmů dosáhlo stoprocentní pravidelnosti. Mezi pravidelnými účastníky nechybí ani starostka Otrokovic Hana
Večerková, která nevynechala žádný z ročníků. „Účast ve výzvě lidi nastartuje k tomu, aby po jejím skončení jezdili i
mimo soutěž. A to je z mého pohledu ten nejdůležitější efekt. Proto výzvu podporuji
a jezdím samozřejmě taky. Ocenění Cykloměsto roku si velmi vážíme, ale
neznamená to, že bychom přestali pracovat,“ říká s úsměvem starostka.
Doprovodné akce na poli dopravy jsou součástí řady opatření a aktivit, které
město dlouhodobě realizuje. „Máme spoustu
dalších plánů na zlepšení infrastruktury tak, aby umožňovala bezpečnou jízdu cyklistům
i pohyb chodcům. Jde zejména o další rozšíření sítě cyklostezek, opravy chodníků
a tras pro pěší i místa pro odpočinek na cestách. V některých lokalitách
nám situaci komplikují majetkoprávní vztahy, ale to nás v žádném případě
neodradí od hledání dalších řešení,“ říká Hana Večerková.
Květnová výzva Do práce na kole
bude pro Otrokovice příští rok jubilejní. Ve městě se bude slavit desáté výročí trvání oblíbené události. „Dosažení vysokého počtu ujetých či
nachozených kilometrů je skvělé, ale pro nás výzva rozhodně není o výkonnosti,
ceníme si především pravidelnosti. Neméně podstatné je také budování týmového
ducha, kdy se hlásí celé kolektivy, které táhnou za jeden provaz a vzájemně se podporují.
To vše pak přispívá k budování zdravého města, kde lidé rádi sportují a
využívají alternativní způsoby dopravy,“ vysvětluje Renáta Krystyníková, otrokovická
cyklokoordinátorka a vedoucí odboru dopravně-správního Městského úřadu Otrokovice.
K udržitelné dopravě se jako cyklokoordinátorka staví především z hlediska
odpovědnosti vůči budoucnosti. „Důležité
je zapojovat i děti. Kola a koloběžky vidíme stát u škol i školek. Pro
budoucnost našich měst bude zásadní právě to, jaké návyky svým dětem vštípíme.
Myslím, že máme nakročeno dobře, ale nesmíme v aktivitě polevit,“ zdůrazňuje
Renáta Krystyníková.
Město
Otrokovice také jako první v rámci České republiky přijalo strategii „Vize 0“ a
každý rok ji také vyhodnocuje. Za cíl si klade zejména zvyšování úrovně
dopravní bezpečnosti, snižování dopravní nehodovosti a popularizace
problematiky dopravní bezpečnosti. „Zaměřujeme se na zranitelné
účastníky provozu, monitorujeme situaci a snažíme se odstraňovat místa nehod. Snažíme
se dosáhnout toho, že do roku 2035 nechceme mít na našem území žádná, ani lehká
zranění – to je vize nula. A počet nehod nám skutečně klesá,” říká
cyklokoordinátorka. Důležitou součástí strategie jsou také tzv. měkká opatření.
Mezi ně patří např. Dětská policie, kdy děti společně s policisty kontrolují
provoz. Řada akcí probíhá v rámci Evropského týdne mobility a svou roli hraje
také výuka a aktivity na dětském dopravním hřišti, do kterého město letos
investovalo 20 milionů korun, aby vytvořilo odpovídající zázemí pro všechny
návštěvníky. Edukované děti pak aktivně pomáhají měnit i návyky dospělých.
Další informace:
Lenka
Vaculová
tisková
mluvčí města Otrokovice
+420 723 606
758, +420 577 680 449
Zobrazit vyhledávací formulář »
Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz
Celkem hlasovalo: 2565
Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.
web & design WEBHOUSE®, redakční systém vismo®