Cesta: Titulní stránka
Celkem 61 učitelů, ředitelů základních i
mateřských škol z ORP Otrokovice a členů realizačního týmu si za
přítomnosti starostky města Otrokovice Hany Večerkové a dalších přizvaných
hostů vzájemně představilo, čím se v uplynulé době ve svých pracovních
skupinách zabývali. „Oblast školství je nesmírně
široká a pestrá. Proto je důležité, aby byla uchopena koncepčně a propojila
zařízení, která jsou si blízká. Projekt místního akčního plánování toto
umožňuje. Za dobu jeho chodu tak na školách probíhala řada programů, ať už jde
o rodilé mluvčí při výuce cizích jazyků, preventivní programy zaměřené na
rizikové chování, rozvoj kreativity a talentu napříč předměty a další. Jako
významnou vnímám také podporu samotných pedagogů formou nabývání nových a
sdílení osvědčených zkušeností, ale i rozvoj strategického řízení na školách.
Smysluplné je také zapojení rodičů, kteří jsou tak více vtaženi do dění na školách,“
shrnula starostka města Otrokovice Hana Večerková.
V rámci
projektu MAP pracovalo 8 tematicky zaměřených skupin. „Skupiny se v průběhu projektu setkali šestnáctkrát a některé
dokonce sedmnáctkrát. Společné setkání navazovalo na úvodní meeting v únoru
v roce 2020, kdy byly členům představeny okruhy a témata, kterými se
v pracovních skupinách měli zabývat. Že se často náplň práce ve skupinách
radikálně změnila proti původnímu plánu, je s ohledem na prodělané období
dvou covidových let zcela pochopitelné. Přesto nebo možná i právě proto členové
pracovních skupin rozhodně nezaháleli. Závěrečné setkání tak bylo nabito
ukázkami výstupů a sdílením dobré praxe,“ sdělila vedoucí odboru školství a
kultury Barbora Šopíková.
Setkání
se účastnili také zástupci prezentující takzvané implementační aktivity. Na
všech základních školách se díky tomuto
nástroji podařilo zajistit duální výuku jazyků s rodilými mluvčími. I přes
obtíže spojené s distanční výukou se uskutečnily tři ročníky dětského
vědeckého kongresu a na třech základních školách se experimentovalo
s aktivitami směřujícími k rozvoji kreativity žáků a zároveň i
pedagogů.
Závěr
setkání patřil ukázce toho, jak i na školách v malých obcích lze aktivně
přistupovat k využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce. „Zástupci základní školy ze Střílek
představili své pojetí školního vzdělávacího programu s využitím ICT
technologií, se softwary a roboty, ale především se zapálenými pedagogy, kteří
se nebojí začleňovat ICT do výuky téměř všech předmětů,“ uzavřela Barbora
Šopíková.
Další informace:
tisková mluvčí města Otrokovice
+420 723 606 758, +420 577 680 449
Zobrazit vyhledávací formulář »
Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz
Celkem hlasovalo: 1735