Cesta: Titulní stránka
Nepravdivé výroky vydané v magazínu Otrokovice srdcem 04/2022 (str. 12, 13) se dotkly nejen ředitele. Vlna nevole a nesouhlasu se vzedmula ze strany zaměstnanců, kteří se výroky cítí poníženi. Hrdě se hlásí k organizaci, kde svědomitě odvádí kvalitní práci a zastávají se také svého vedení. To dokazuje nespočet vyjádření, které ihned po vydání magazínu obdržel ústně i písemně ředitel organizace Zdeněk Mikel.
U samotných klientů a jejich rodin vyvolal článek značné znepokojení. Dosud byli klienti v zařízení spokojeni, a to především díky poskytované péči na vysoké úrovni s řadou nabízených volnočasových aktivit organizovaných především s ohledem na příjemné prožití podzimu života. Nechápali proto vyjádření uvedená v magazínu.
„Nepravdivá a urážející sdělení snižují lidskou důstojnost, osobní čest a dobrou pověst organizace i jejího ředitele. Konkrétně se jedná o sdělení, že ředitel Senioru Otrokovice šikanuje své podřízené, podřízení z něj mají strach, chová se nadřazeně, jakýkoliv názor pečovatelky smete ze stolu a začne dotyčnou pronásledovat a tlačit na ni, vyhrožuje za každou možnou maličkost snížením mzdy atd. Za zvlášť urážlivou pak považujeme větu: ‚Navíc podle svědectví pečovatelek i samotných klientů vládne ředitel Senioru za pomoci takzvaného BOSSINGU. To je na hranici zákona‘. V rámci předvolebních bojů jsme si zvykli na mnohé. Často se fakta překrucují, manipuluje se s čísly. Závažnost a dopad tohoto článku na celou organizaci a atmosféru v ní však považujeme za natolik skandální, že jsme se rozhodli konat a podat trestní oznámení. Není možné, aby ve vlastním zájmu jednotlivce či skupiny byl nepravdivými tvrzeními urážen a ponižován druhý. To je za hranou všech morálních, ale v tomto případě i právních zásad,“ komentovala situaci starostka města Otrokovice Hana Večerková.
Svým vyjádřením autor článku ohrozil vážnost Zdeňka Mikela, ředitele SENIORU Otrokovice a také dobrou pověst SENIORU Otrokovice, příspěvkové organizace a rovněž města Otrokovice, jako jejího zřizovatele. Zdeňku Mikelovi navíc způsobil vážnou újmu spočívající v ohrožení jeho osobní cti a dobré pověsti. Rada města se jednomyslně shodla, že uvedeným jednáním se neznámý pachatel mohl dopustit trestného činu pomluvy dle trestního zákoníku. Proto v souladu s ustanovením § 158 zákona č. 141/1961 Sb., trestního řádu, podala Rada města Otrokovice trestní oznámení na neznámého pachatele za trestný čin pomluvy podle § 184 odst. 1 a 2 zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku.
Vyjádření SENIORu Otrokovice, p. o.
Pomluvy a lži nedávno zveřejněné na sociálních sítích a ve volebním plátku nás vedou k vydání tohoto Vyjádření:
1.
Považujeme za velmi nešťastné, že se vnitřní
záležitosti SENIORu řeší v rámci politického boje před volbami.
2.
Více než 90 % zaměstnanců se jednotlivě i
kolektivně silně ohrazuje vůči nepravdivým informacím a pomluvám.
3.
Vzhledem k agresivitě pomluv jsme se
rozhodli jednotlivá vyjádření zaměstnanců zveřejnit také anonymně s tím,
že zaměstnanci jsou v případě potřeby ochotni z anonymity vystoupit.
4.
Jednotlivá spontánní vyjádření zaměstnanců a
kolektivů uvádíme v příloze.
5.
Více než tři roky se snažíme nastavit nově
sociální péči, ve správné cestě nás utvrdily výsledky inspekce Ministerstva
práce a sociálních věcí v srpnu 2020. Zaměstnance průběžně proškolujeme a
vzděláváme.
6.
Po celou dobu budujeme otevřenou organizaci,
nejbližší Dny otevřených dveří pořádáme 6. – 7. října 2022.
Přijďte se podívat.
7.
Žádáme všechny politické subjekty
v Otrokovicích o vedení etické a morálně čisté politické kampaně.
8.
Žádáme všechny politické subjekty
v Otrokovicích, neberte si klienty a rodinné příslušníky našich klientů
jako rukojmí ani jako výtah vaší politické kariéry.
9.
Jsme přesvědčeni, že kdo se veřejně takovýmto
způsobem vyjadřuje k jakékoliv své organizaci, zřizovatelem SENIORu je
město Otrokovice zastoupené Zastupitelstvem města Otrokovice, kdo je schopen
svou politickou kariéru založit na veřejném ostouzení své organizace a své
značky, nemůže to s ní myslet dobře a není dobrým hospodářem.
10.
Žádáme Vás, nedegradujte kvalitní práci převážné
většiny zaměstnanců SENIORu.
Vyjádření zaměstnanců SENIORu Otrokovice, p. o.
(v období 19. – 21. září 2022)
Zaměstnanci SENIORu jsou pobouřeni a znepokojeni agresivitou a
dehonestací, kterou někteří politici vzali jako rukojmí volební kampaně klienty
a slušné zaměstnance SENIORu. Takto zaměstnanci SENIORu spontánně reagují na
pomluvy a lži. Vzhledem k agresivitě vymyšlených textů v předvolebním
magazínu a jejich anonymitě zaměstnanci využívají stejné možnosti,
v případě potřeby se ke svým vyjádřením přihlásí.
---
Naše organizace SENIOR není bez chyby, ale to není nikde.
Každý nedostatek je podnětem ke zlepšení a k rozvoji. Vše je o lidech a SENIOR
není jen o panu řediteli, ale o všech zaměstnancích a jejich přínosu
organizaci, o klientech a jejich blízkých. Daný článek většinu zaměstnanců
pohoršil, znechutil. Klienti byli zneužiti pro politické tahanice a blízcí jsou
zmateni a dost možná vyděšeni. Taková podpásovka není vůči nám všem fér, bez
možnosti obhajoby a diskuze.
---
V SENIORu pracuji
již 7 let. Za tu dobu jsem si učinila poměrně reálný obraz o kvalitě péče o
klienty i o atmosféře v pracovním kolektivu. Když jsem si přečetla článek ve
volebním výtisku strany Otrokovice srdcem, který popisuje situaci v naší
organizaci, cítila jsem se hluboce uražena, dehonestovaná a zrazená. Jsem si
jistá, že reálná situace zdaleka neodpovídá tomu, co je v článku uvedeno.
Chápu, že se jedná o součást volební kampaně, avšak hazardovat s loajalitou
poctivých zaměstnanců, kterých je v organizaci drtivá většina, není role
opozice. Loajalita zaměstnanců, která má vliv na kvalitu péče o klienty, je to
nejcennější, a takto s ní hazardovat není fér. Vykreslit atmosféru v SENIORu
tímto způsobem znamená vyděsit ty nejvíce zranitelné - naše klienty - a potažmo
jejich rodinné příslušníky. Většinou se jedná o občany Otrokovic. Řada výtek
směřuje k osobě současného ředitele SENIORu. Z mého pohledu se jedná o člověka
zkušeného, pracovitého, který jedná přímo a fér. Podle mého je rolí opozice
oponovat většině v rovině argumentů a tím ji nutit k pečlivě promyšlené
činnosti. V tomto článku argumenty postrádám. To není opozice, to je bulvární
hnus.
---
Vážené vedení města Otrokovice.
Ráda bych se vyjádřila k článku o Senioru, kde si pečovatelky
stěžují na nesnesitelné podmínky. Budu se vyjadřovat i za moje kolegyně. Věřte,
že jsme o celé záležitosti hovořily. Neztotožňuji se s názorem pečovatelek,
které hanlivě a lživě pomlouvají Senior. Chtěly bychom vyjádřit důrazný
nesouhlas. Poškozuje to nás, které takto situaci v Senioru nevnímáme. Víme, že
naše zařízení pracuje na úrovni a za vedením si stojíme. Je nám oporou.
Nesetkala jsem se s šikanou ze strany pana ředitele. Naopak,
kdykoliv jsem potřebovala s ním něco projednat, udělal si čas. Pokud jsem se s
ním potkala na chodbách, vždy se zajímal jak se daří. Chodí i ke klientům, kde
ho osobně vídám.
Co se týká covidového období. Bylo to velmi náročné období
jak pro klienty a jejich rodiny, tak pro nás. Senioři jsou kritická skupina a
nemoc prostě zažívali hůře. Že by koroner jezdil téměř denně je lež. Umírali
nejen senioři. Zákeřnost coronaviru svádět na ředitele je směšné. Opatření byla
udělána. Covid přišel s klientem z nemocnice.
Pracovala jsem v různých zařízeních ve Zlínském kraji. Každé
má svá pro a proti. Pracovala jsem také i v jiném okrese ve dvou nejmenovaných
zařízeních. Pracovní nasazení, péče o klienty a postoj vedení byl opravdu
hrozný. Proto si vážím, že mohu v Senioru být zaměstnaná. Cítím se zde
důstojně.
Je dobré mít srovnání s jinými domovy. Pokud je někdo v
zařízení již kolem 10 let, a nemá srovnání, může být i vyhořelý a odtud pramení
nespokojenost, v tomto případě je znatelná až zloba. Každý má vždy volbu. Kdo
není bytostně spokojený, může odejít.
Co se týká zmiňované zabijačky. Na této akci jsem byla od
rána až do konce. Vybírá se dobrovolný příspěvek, produkty jsem nabízela i s
kolegyněmi a nikdo jiný nás nezastupoval. Prodej přes ulici se tam nekonal.
Akce to byla velmi vydařená, klientům se líbila a všichni ti klienti, kteří
nemohli přijít a měli zájem o zabijačku, dostali ochutnávku na pokoj.
Za vším vidím jen odporné politické praktiky.
---
Díky současnému vedení se pro pracovníky PSS budují nové
pracovny pro zlepšení jejich komfortu,
je jim umožněno pravidelné vzdělávání i mimo organizaci. V případě potřeby
vypomáhají při jejich náročné práci i pracovníci z jiných úseků.
Organizací jsou pro zaměstnance poskytovány kromě finančních odměn i další
velmi zajímavé benefity. Pokud někdo z pracovníků PSS má pocit, že se na
pracovišti vyskytuje šikana ze strany vedení organizace, pak je to právě
naopak. Zásluhou současného vedení bylo toto nebezpečí z řad pracovníků
PSS odvráceno a poškozeným se stává ředitel organizace.
---
Vážený pane
řediteli,
ráda bych se touto
cestou vyjádřila k článku, který vyšel minulý týden.
Tento e-mail píši
jen sama za sebe, ale věřím, že by se k tomu přidala spousta mých kolegyň.
Rozhodně
nesouhlasím s tvrzením, který daná osoba uvádí a mě jako pečovatelky se to
velmi dotýká, neboť v tomto článku je pošpiněna i má práce.
Jsem v této
organizaci zaměstnaná už 4 roky.
1) Není pravdou, že
byste vydával nesmyslná rozhodnutí, které by mě znemožnily péči o klienty. A
pokud nějaké nařízení vydáte, je to v souladu s povinností pečovatelky.
2) Rozhodně nevím o
žádném klientovi, který by se Vás bál.
3) Já osobně
netrpím žádnými depresemi a ani nevím o žádné z mých kolegyň, že by něčím
podobným trpěla. Rozhodně se nebojím chodit do práce!
4) Nikdy jsem
neslyšela z Vašich úst, že by jste hrozil snížením platu za škrábance od
postelí.
5) Teď k tomu
nejpodstatnějšímu, co mne zvedlo ze židle.
Rozhodně se kvalita
péče nesnížila!
To, že někdy děláme
věci v poklusu neznamená, že je neprovádíme kvalitně.
Tento článek
nejenže poškozuje Vás, jako osobu, ale i celou organizaci a všechny, kdo svou
práci odvádí poctivě a kvalitně.
Naši klienti jsou
čistí, upravení, zavodnění a pravidelně polohovaní. O tom svědčí i fakt, že je
minimální výskyt dekubitů a na nástěnce v pečovatelně nám visí pochvalné dopisy
od rodinných příslušníků, kteří jsou s péčí spokojeni.
Naopak my,
pečovatelky z budovy C, chodíme vypomáhat na budovu B, respektive mé kolegyně a
kolega, z důvodu jejich vysokých PN. To my jsme kvůli nim v oslabení!
Ale protože víme,
že se vždy jedná o dobu přechodnou, situaci dokážeme zvládnout a na péči to
nemá vliv. Dokonce i s klienty se někdy zasmějeme a pobavíme. Uděláme si na ně,
byť jen chvíli, čas.
Rozhodně tedy
nesouhlasím s tvrzením nízké kvality péče a mě osobně toto nařčení uráží.
A že jste k nám
arogantní? Držíte si určitý odstup, to by ředitel měl. Ale v případě akcí,
které pro nás zaměstnance pořádáte, jste usměvavý a příjemný a já se vždycky na
tyto sešlosti těším, protože je mi umožněno se setkat se všemi svými kolegyněmi
a trošku se odvázat.
Jak už jsem
zmínila, pracuji zde už 4 roky a dojíždím do Senioru 32 km z Polešovic.To
znamená tam i zpět celkem 64 km za směnu. Ze svého platu nyní hodně nechám za
naftu, ale přesto mi to za to stojí, protože jsem spokojená, mám super
kolegyně, na které se mohu spolehnout a pro mě pěkný plat.
Mám veškeré zázemí,
aby se mi dobře pracovalo a stravu za 20,- Kč. Co se tedy komu nelíbí?
Nerozumím
pisatelce, pokud je to tady tak hrozné, proč neodejde???
A ještě ke Covidu,
který dotyčná nebo dotyční zmínili v článku.
Nic nebylo
podceněno, ba právě naopak vždy jsme byly včas připraveni. A že zemřeli
klienti? Proboha s těmito nemocemi a diagnózami by je položila i chřipka.
Na budově C mám za
to, že nám nezemřel žádný klient na Covid.
Ještě bych ráda
zmínila, že celá záležitost se může nepříznivě dotknout i naší vedoucí POP,
která vlastně za nás pečovatelky zodpovídá a to by mě velmi mrzelo, protože
naše prozatímní dosavadní vedoucí je opravdu dobrá a řeší věci včas a nebrání
se jakékoliv konverzaci s námi pečovatelkami.
Tento článek soudím
měl poškodit Vás, pane řediteli, ale poškodil celou organizaci a všechny, kdo
svou práci dobře odvádí a snaží se.
Přeji Vám hezký den
a pevné nervy
---
Jsme zaměstnanci SENIORu již několik let. Velmi se nás dotýká
článek, který vyšel v magazínu pro všechny Otrokovjany. Tušili jsme, že i
tyto volby bude tato strana opět taktizovat a SENIOR i bezbranní klienti budou
jedním z nástrojů předvolební kampaně. Mrzí nás, že na základě tohoto
článku pošpinili práci všech zaměstnanců, kteří se svou práci snaží dělat
svědomitě a s láskou. Bohužel i mezi námi se najdou ti, kteří budou stále
nespokojení a neochotni se přizpůsobit změnám, jenž mají vést tuto organizaci lepším
směrem. Proč tito nespokojení zaměstnanci nezkusí práci v jiném a snad
lepším zařízení? Jsou mezi námi i ti, kteří jsou zde opětovně, protože
v jiném zaměstnaní spokojeni nebyli a vrátili se.
V období covidu
bylo v organizaci zajištěno tehdy velmi těžko dostupné kvalitní vybavení,
které usnadňovalo práci zdravotnímu personálu jako například germicidní lampy,
oxygenátory, ochranné pomůcky. Jeho příkazy byly vždy o krok napřed před pokyny
z MZČR- zákazy návštěv, měření tělesné teploty zaměstnanců, aj. Se
zpožděním byly teprve doručeny zdravotní pojišťovnou antigenní testy…
(10.11.2020) a očkovací látky byly do ČR dodány až začátkem roku 2021. Zajistil
i chod organizace pro případ uzavření budovy, jelikož se přihlásili ochotní
zaměstnanci, kteří by na úkor svého osobního života zůstali v práci
s klienty.
Jsme vděční, že máme
možnost stále pracovně růst. V průběhu roku máme na výběr spoustu témat
k proškolování. V letošním roce bylo v nabídce i dvoudenní
školení, které mimo jiné vedlo i k utužení pracovních vztahů a propojení
obou budov.
Mnozí z klientů
pana ředitele aktivně vyhledávají s prosbami a přáním – nikdy nikoho
neodmítne. S klienty mluví trpělivě a s humorem. Když mu čas dovolí,
chodí s klienty také na oběd, kde si s nimi ochotně povídá. Je velmi
empatický a srdečný. Máte také takového ředitele ve své práci? Nemusíme
s panem ředitelem vždy souhlasit, ale rozhodně jej respektujeme.
Za období pana
ředitele se v naší organizaci stále něco vylepšuje, opravuje, buduje
včetně například nového zázemí pro přímou obslužnou péči.
Nebojíme se přirovnat
článek k bulvárnímu článku, který má pouze za cíl poškodit pana ředitele.
Ve skutečnosti ovšem škodí bohužel nám všem- organizaci,
pracovníkům a zejména klientům.
S pokorou zaměstnanci SENIORu
---
Do SENIORu jsme nastoupili v posledních letech
z podnikatelského prostředí. Velmi mile nás překvapil vstřícný postoj
vedení k veškerému personálu. Pan ředitel Mikel komunikuje se zaměstnanci
i s klienty velmi otevřeně a ochotně. Snaží se každému maximálně vyjít
vstříc. V podnikatelském sektoru bývá situace zcela odlišná.
Ani jednou se nám při rozhovorech s klienty nestalo, že by si
na něj někdo stěžoval. Naopak, sami ho chodí navštěvovat a rádi si s ním
povídají. Při pravidelných setkáních klientů s panem ředitelem
otevřeně konzultují veškeré jejich přání a potřeby. Ty se
snaží pan ředitel vždy vyřešit k jejich spokojenosti. Přáli bychom všem,
kteří mají opačný názor, zúčastnit se těchto jejich setkání.
Tímto chci plně vyjádřit svou podporu panu řediteli Mikelovi
a taktéž současnému vedení SENIORu.
Připadá nám, jako by byl článek napsán o úplně jiném
zařízení. Pokud někdo používá tuto pokleslou argumentaci v předvolebním
boji, svědčí to především o jeho mravních kvalitách.
---
Po celou dobu za stávajícího ředitele se na SENIORu buduje
něco nového, rozšiřují se služby (DZR), pořádá se řada zajímavých akcí pro
klienty, které mají vždy pozitivní ohlas i ze strany rodin klientů. Byly
zakoupeny skútry, které mohou využívat i rodinní příslušníci, byla provedena nová
vzduchotechnika v kuchyni budovy C, byla rekonstruována signalizace
sestra-pacient. Za vedení současného ředitele byly odstraněny závady, které se
předchozím vedením nepodařilo uskutečnit. Bylo odstraněno vlhnutí stěn
z důvodu tepelných mostů, bylo provedeno zateplení budovy B. Práce nejen
pracovníků technického úseku vždy směřovala ke spokojenosti klientů.
---
Vážení,
ze své pozice vedoucí se distancuji, nesouhlasím a nechci být
nikterak spojována s veřejným vyjádření některých zaměstnanců organizace
ve článku politické strany OTROKOVICE SRDCEM. Nebyla jsem a nejsem informována
o možném bossingu na pracovišti a nevím o případných psychických depresích u
pečovatelek organizace, jak se uvádí ve
zmíněném článku.
Dále nesouhlasím s vyjádřením některých pečovatelek
ohledně snížení kvality přímé péče u klientů. Za prací pečovatel v SENIORU
si stojím a vážím si práce každé pečovatelky.
---
Dovolte mi, abych napsala pár řádků ohledně zveřejněného
článku v Otrokovice srdcem.
Vzhledem k tomu, že jsem denně v osobním styku
s pečovatelkami, tak mohu s klidným srdcem napsat, že skutečnosti
v článku popsané se nezakládají na pravdě. Útok mířený proti SENIORu
vnímám jako útok osobní, protože se všichni snažíme, aby klientům i
pečovatelkám bylo dobře. Ano, během léta byla jistá personální krize, která
byla zapříčiněná jednak čerpáním řádné dovolené pečovatelek, tak i četných
neschopenek. V takovém případě se ale do péče zapojovalo víc lidí
z jiných úseků (vedoucí pracovníci, zdravotníci i sociální pracovnice),
aby se klientům dostala potřebná péče. V této době se pečovatelkám hodně
ulevovalo v různých oblastech, nikdo je nešikanoval, naopak snažili jsme
se jim tuto nelehkou dobu ulehčovat. Za dobu, co zde pracuji, odešla jen jedna
pečovatelka, a to právě začátkem léta.
Pevně stojím za organizací a věřím, že se tato nesmyslná
obvinění ukáží jako lichá a pravda vyjde najevo.
---
Dobrý den,
pracuji v Senioru jako pečovatelka a velmi se mě dotkl
článek ohledně péče o seniory. Svoji práci odvádím svědomitě a pečlivě.
Nevím o žádném Bossingu nebo psychickém nátlaku ze strany
ředitele na personál a také nesouhlasím s vyjádřením ohledně zvládnutí
Covidu v organizaci.
Nechci být tedy spojována s výše zmíněným článkem.
S ohledem na skrytou identitu v článku využiji
stejné možnosti a v opačném případě
se ráda k tomuto vyjádření přihlásím.
---
Vážený pane
řediteli, sděluji Vám, že se distancuji od článku, který poškozuje mou práci
pečovatelky. Za svou odvedenou, kvalitní a poctivou práci si stojím.
Další informace:
Lenka Vaculová
tisková
mluvčí města Otrokovice
+420 723 606
758, +420 577 680 449
Zobrazit vyhledávací formulář »
Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz
Celkem hlasovalo: 1838