Otrokovice - Oficiální stránky města

NABÍDKOU SLUŽEB

Cesta: Titulní stránka

Přes Klapinov na Rusavu

Trasa výletu je vedena převážně po zpevněných cestách. Je tudíž vhodná pro horská i trekkingová kola.

Z bystřického náměstí vyjedeme po silnici směr Chvalčov. Za železničním nadjezdem odbočíme do lesa na chodník kolem Bystřičky a proti proudu říčky projedeme celým Chvalčovem až na Říku. Na mostě za hotelem pouze změníme pravý břeh za levý a stále proti proudu pokračujeme kolem chovné rybářské stanice až k dalšímu mostu přes Bystřičku. Zde se naše trasa spojí se silnicí na Tesák. Po ní budeme stoupat kolem chat "Na Valaškách" až pod zatáčku, kde začíná ostré stoupání k "Liškárně". Tady uvidíme vpravo odbočku přes most do lesa. Cesta je na mostě obvykle uzavřena závorou, takže si trochu protáhneme záda a podlezeme ji. Za mostem vlevo začíná ostře stoupat asfaltovo-štěrková cesta, která nás asi po půldruhém kilometru přivede na křižovatku. Asfaltová cesta pokračuje ještě několik metrů rovně a končí na složišti dřeva. My však odbočíme doprava na lesní cestu, po níž sjedeme kousek dolů a pak opět začneme mírně stoupat lesním porostem. Asi po jednom kilometru se les rozestoupí a my stojíme u rozcestníku na Klapinově. Sjedeme dolů do sedla směrem k Hostýnu a v ostrém cípu lesa odbočíme vlevo dolů po polní cestě. Ta nás zavede až k poslednímu rusavskému stavení. Tady u turistického rozcestníku narazíme na asfaltovou cestu, po níž sjedeme asi čtyři kilometry na Rusavu. Projedeme se Hořanskem, na křižovatce u kina odbočíme na Brusné a u restaurace Brusenka pak opět odbočíme vpravo na silnici do Slavkova. Ve Slavkově na návsi si na křižovatce čtyř cest vybereme tu, která vede kolem obchodu a stoupá mírně k lesu. Za posledními domky končí asfalt a po polní cestě přijedeme k lesu na Bedlině. Pořád rovně sjedeme z kopce do Končin a vyjedeme v Bystřici na Slobodově ulici.
Trasa dnešního výletu vede jen po zpevněných cestách, takže se dá absolvovat i za mokra, aniž bychom přijeli zablácení k nepoznání.

Celková délka okruhu je 24 km.

Zveřejnil: Bc. Martin Maňásek
Vytvořeno / změněno: 8.1.2015 / 8.1.2015

Líbí se?

57% |  43%

Obslužné odkazy

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Turistika

Zobrazit vyhledávací formulář »

Nejbližší akce

14. týden1234567

Další akce

Anketa

Těšíte se na letošní ročník Otrokovických letních slavností?

Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz

Celkem hlasovalo: 673

Noviny

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.