Datum podání žádosti: 23.01.2025
Datum poskytnutí informace: 29.01.2025
Předmětem žádosti byly informace, ve vztahu k nedoplatkům za pokuty.
1) Jakým způsobem vymáháte nedoplatky za pokuty? (využití exekutora/vymáhání daňovou exekucí/předáním celnímu úřadu)
2) Disponujete softwarem, který Vám usnadňuje započetí daňové exekuce?
3) Je tento proces nějak automatizován? Pokud ano, do jaké míry?
4) Pokud exekuci provádíte prostřednictvím soudního exekutora, dle čeho vybíráte konkrétního exekutora?
5) Máte nějakou smlouvu s exekutorem?
Způsob vyřízení žádosti:
Ad 1.Jakým způsobem vymáháte nedoplatky za pokuty? (využití exekutora/vymáhání daňovou exekucí/předáním celnímu úřadu)
Přednostně jsou pohledávky z přenesené působnosti vymáhány daňovou exekucí, a to zejména srážkami ze mzdy a přikázáním pohledávky z účtu u poskytovatele platebních služeb, případně uzavřením splátkového kalendáře na základě rozhodnutí o posečkání úhrady daně (zejm. u pohledávek z dopravních pokut). V případech, kdy nelze dlužníky postihnout daňovou exekucí, nebo se nepodařilo zjistit majetek dlužníků, jsou pohledávky předávány soudním exekutorům.
Pohledávky z pokut celnímu úřadu nepředáváme.
Ad 2.Disponujete softwarem, který Vám umožňuje započetí daňové exekuce?
Ad 3. Je tento proces nějak automatizován? Pokud ano, do jaké míry?
Ano, město Otrokovice má k dispozici software, pomocí kterého vymáhá daňové pohledávky a tento proces je plně automatizován.
Ad 4. Pokud exekuci provádíte prostřednictvím soudního exekutora, dle čeho vybíráte konkrétního exekutora?
Při výběru exekutora sehrává roli hlavně to, jak je ochoten a schopen komunikovat v konkrétních kauzách, jak rychle dokáže zpracovávat exekuční agendu a v konečném důsledku i smluvní podmínky toho kterého exekutora.
Ad 5. Máte nějakou smlouvu s exekutorem?
Město Otrokovice má uzavřenou smlouvu se třemi exekutorskými úřady v regionu.
Žádost vyřizoval Městský úřad Otrokovice, odbor právní.