Datum podání žádosti: 12.12.2024
Datum poskytnutí informace: 19.12.2024
Předmětem žádosti bylo poskytnutí informace:
1.Doručujete-li dokumenty do datové schránky účastníka řízení, doručujete vždy elektronicky vyhotovený dokument, nebo dokument nejprve vytisknete, ručně podepíšete, a poté naskenujete?
2. Jaké možnosti poskytujete účastníkům řízení k tomu, aby namísto osobní návštěvy úřadu mohli věc vyřešit elektronicky?
3. Zasíláte účastníkům řízení na požádání kopie (skeny) správních spisů?
4. Zpřístupňujete účastníkům řízení specifické části spisů?
5. Umožňujete svědkům vypovídat prostřednictvím telekonferenčních zařízení?
6. Jaké další kroky činíte k naplnění zásady procesní ekonomie, tj. úspoře nákladů dotčených osob, jaké další kroky činíte pro snížení zátěže pro životní prostředí, a zda činíte nějaké kroky ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu? Kde u těchto kroků využíváte IT technologie, popište stručně, jak tyto využíváte a jak přispívají zamýšlenému cíli?
7. Mnoho úřadů v případě, že v přestupkovém
řízení je doplněn, byť jediný podklad pro rozhodnutí, nejsou úřady ochotny tento podklad zaslat účastníku
řízení, a to ani způsobem, který není spojen s náklady a nepřináší sporné otázky ohledně ochrany osobních
údajů; namísto toho je účastník řízení „nucen“ k tomu, aby ke správnímu orgánu přijel, často i z jiného města. Takové řešení nejen, že je drahé, není ekologické, a je spojeno s časovým nákladem
pro účastníka, ale též pro správní orgán. Skýtá tedy prostor pro zefektivnění fungování veřejné správy i její
zlepšení z hlediska fungování jejích „zákazníků“. Proto Vás žádáme ještě o tyto informace:
a. V kolika případech byl za poslední tři celé měsíce vyzván účastník přestupkového řízení k seznámení se s podklady pro rozhodnutí dle § 36 odst. 3 správního řádu v návaznosti na nové
doplnění podkladů rozhodnutí ?
b. V kolika z těchto případů měl účastník řízení či jeho zástupce zřízenu datovou schránku?
c. V kolika z těchto případů byl účastníku řízení tento nový podklad zaslán do datové schránky?
d. V kolika z případů dle písm. a. byly nové podklady v rozsahu do tří stran?
Způsob vyřízení:
K bodu 1
Ano, vždy doručujeme elektronicky vyhotovený dokument.
Komunikaci s úřadem umožňujeme těmito elektronickými možnostmi: prostřednictvím datové schránky,
e-podatelny, emailu se zaručeným elektronickým podpisem
Kopie (skeny) správních spisů zasíláme pouze na požádání účastníka řízení.
Účastník řízení má v souladu se zákonem možnost nahlížet do spisu a seznámit se všemi jeho částmi.
Tuto možnost neumožňujeme.
Městský úřad Otrokovice pracuje v systému elektronické spisové služby. V souladu se zásadami procesní
ekonomie se úřad snaží účastníky řízení zatěžovat co možná nejméně.
a.) v 9 případech.
b.) v 7 případech.
c.) v 1 případě.
d.) v 0 případech.
Žádost vyřizoval Městský úřad Otrokovice, odbor právní.