Otrokovice - Oficiální stránky města


Vyhledávání


Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI
Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI
Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI
Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI

Cesta: Titulní stránka > Město Otrokovice > Městské zpravodajství > Aktuální zprávy


Finanční úřad rozšiřuje infolinky k dani z nemovitých věcí

Finanční správa ČR nabízí veřejnosti nadstandardní služby při podání přiznání k dani z nemovitých věcí. Od začátku ledna ve všech krajích a v 52 městech spouští specializované telefonní linky, na kterých se občané mohou poradit s odborníkem na daň z nemovitých věcí. Poslední dva lednové týdny budou prodlouženy úřední hodiny na všech finančních úřadech.
finu
 

 
 

Finanční správa ČR nabízí veřejnosti nadstandardní služby při podání přiznání k dani z nemovitých věcí. Od začátku ledna ve všech krajích a v 52 městech spouští specializované telefonní linky, na kterých se občané mohou poradit s odborníkem na daň z nemovitých věcí. Poslední dva lednové týdny budou prodlouženy úřední hodiny na všech finančních úřadech.

Řádný termín pro podání přiznání k dani z nemovitých věcí připadá na středu 31. ledna 2024. Pozornost tomuto termínu by měli věnovat (kromě poplatníků, kteří v roce 2023 nově nabyli do svého vlastnictví pozemek, zdanitelnou stavbu nebo bytovou či nebytovou jednotku) také majitelé garáží, stavebních pozemků či uživatelé nemovitostí ve vlastnictví státu. Mnozí z nich budou muset kvůli legislativním změnám podat daňové přiznání, jakkoliv v předchozích letech nemuseli a příslušnou daň jen do konce května (popřípadě ve druhé splátce do konce listopadu) zaplatili.

Každoročně obdržíme k dani z nemovitých věcí okolo půl milionu daňových přiznání. V letošním roce navíc vznikne tato povinnost zhruba sto tisícům stávajících poplatníků, a to vlivem legislativních změn účinných od 1. ledna 2024. Důvodem je zejména zavedení pravidla danění některých nemovitostí podle zápisu v katastru, nikoliv podle skutečného využívání,“ říká generální ředitelka finanční správy Simona Hornochová a dodává: „Víme, že je tato daň pro občany složitá, a proto letos významně posílíme náš informační servis. V průběhu celého ledna budeme připraveni radit na specializovaných telefonních linkách a na pracovištích finančních úřadů napříč Českou republikou prodloužíme úřední hodiny.“

Pro podání přiznání k dani z nemovitých věcí finanční správa doporučuje využít nové služby předvyplnění daňového přiznání údaji z finančního úřadu a katastru nemovitostí v daňové informační schránce (DIS+) na portálu MOJE daně. Zde je možné přiznání nejen vyplnit, ale i odeslat. 


 

Centrální infolinka pro celý Zlínský kraj         577 617 198

Zlín                                                                 577 617 370

Kroměříž                                                        573 323 309

Uherské Hradiště                                           572 532 160

Valašské Meziříčí                                           571 495 184

Vsetín                                                             571 495 411

 

Provoz telefonních linek: 

pondělí – čtvrtek 8:00 – 17:00;

pátek 8:00 – 14:00.

 

Prodloužené úřední hodiny od 22. ledna do 2. února

pondělí – čtvrtek 8:00 – 17:00 

pátek 8:00 – 14:00

 

 
Zveřejnil: Mgr. Lenka Vaculová
Vytvořeno / změněno: 3.1.2024 / 3.1.2024

Líbí se?

 47% |  53%

Obslužné odkazy

 

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Hlavní nabídka sekce

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

Zpět na začátek stránky

web & design , redakční systém